Samstag, 31. Januar 2015

Invata limba germana / Gramatica - Pronumele / Pronumele in limba germana

Invata limba germana / Gramatica - Pronumele / Pronumele in limba germana


Definitie: Pronumele inlocuieste sau sta in locul unui substantiv si in general iau locul unui substantiv deja precizat in vorbire sau in text. Comportamentul acestuia este foarte similar substantivelor. Ele isi schimba forma in functie de gen, numbar si caz (acuzativ, dativ, genitiv) . Toti acesti trei factori pot afecta pronumele. De exemplu : pronumele personale (se refera la persoana care vorbeste , caruia i se adreseaza, sau persoana despre care se vorbeste), pronumele relative (conecteaza parti de propozitie), pronumele reflexive , demonstrativ si pronume interogative.
Pronumele sunt impartite in obiect direct si obiect indirect:
Pronumele obiecte directe: Iau locul substantivelor obiecte directe..
Exemple in limba germana:
“Eu vad o femeie”, “o femeie” poate fi inlocuit in limba romana de "pe ea" si deci ar deveni "Eu o vad pe ea", acelasi lucru se intampla si in germana:
“Ich sehe eine Frau” becomes “Ich sehe sie”.

Nota: Pronumele obiect direct sunt asociate cu cazul acuzativ.
Singular
eu mich
tu dich
dumneavoastra Sie
el,ea ,-forma pt obiecte- ihn, sie, es

Plural
noi uns
voi euch
dumneavoastra (plural) Sie
ei sie

Pronume obiect indirect: sunt folosite pentru a inlocui substantive (persoane sau obiecte) intr-o propozitie.In romana, sunt de obicei precedate de o prepozitie.
Exemple in limba germana:

“Eu am dat cartea lui Schneider”, numele“Schneider” este un obiect indirect si in romana am spune "I-am dat cartea lui“, in germana am folosi ihr”.
Singular
mie mir
tie dir
tie Ihnen
lui,ei ihm, ihr, ihm

Plural
noua uns
voua euch
dumneavoastra Ihnen
lor ihnen
CAZURILE PRONUMELUI

Pronumele personale in cazul NOMINATIV sunt:
Singular
Eu ich
tu du
dumneavoastra Sie
el,ea,forma pt obiecte er, sie, es

Plural
noi wir
voi ihr
dumneavoastra Sie
ei sie

Pronumele reflexive fac referire la subiectul propozitiei. Puteti folosi doar acuzativ sau dativ.
Accusative:
pers I sg mich
pers II sg familiar dich
pers II sg formal sich
pers III sg sich
pers I pl uns
pers II pl familiar euch
pers II pl formal sich
pers III pl sich

Dative:
pers I sg mir
pers II sg familiar dir
pers II sg formal sich
pers III sg sich
pers I pl uns
pers II pl familiar euch
pers II pl formal sich
pers III pl sich

Pronumele interogative introduc intrebarile.
Pentru persoane Pentru obiecte
Nominativ wer = cine was = ce
Acuzativ wen = cui was = ce
Dativ wem = cui was (sau wo-) = ce
Genitiv wessen = cui was (sau wo-) = ce


 Pentru mai multe informaţii.
 Cu ajutorul acestui curs gratuit de limba germana puteti invata germana online si rapid .
 https://www.facebook.com/groups/Cursdelimbagermana/
 https://www.facebook.com/DigitalPhotographyWallpapers.HD


https://www.facebook.com/groups/980612931965683/

Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen